Branża IT wciąż ma się bardzo dobrze, a to oznacza, że właściciele software house’ów i ich firmy muszą mierzyć się z dużą konkurencją. O IT można powiedzieć, że nie ma granic, dlatego zupełnie naturalnym wydaje się to, aby promować się międzynarodowo. Ale jak zrobić to dobrze? Podpowiadamy.
Zdecyduj komu chcesz zaoferować swoje usługi
Kierunek Twojej promocji nadadzą rynki, na których już działasz i chcesz działać. Językiem, który obowiązuje w tym świecie, jest język angielski. Ale być może chcesz też promować się w innych językach. Jeżeli kierujesz swoją ofertę do niemieckich klientów, stwórz stronę internetową dedykowaną właśnie Niemcom. Planujesz ze swoim zespołem developerów sprawdzić się na rynku norweskim? Będziesz potrzebował strony dla obywateli tego kraju. Strona internetowa to jedno z najistotniejszych źródeł informacji o tym, czym się zajmuje Twoja firma IT. To znakomita platforma do promocji, z której możesz wybić się naprawdę wysoko. Dlatego zadbaj o treści, które publikujesz na stronie i zastanów się, jak opowiadać o swojej ofercie, marce i produktach.
Pokaż się od eksperckiej strony
Nie da się ukryć… IT nie należy do łatwych dziedzin. To branża dla specjalistów i ekspertów. Z pewnością masz ich także w swoim zespole. Oni również mogą promować Twój software house za pomocą wiedzy i doświadczenia. Zamieszczanie publikacji na łamach branżowych serwisów, prowadzenie firmowego bloga, udzielanie się w dyskusjach i uczestnictwo w rozmaitych wydarzeniach jako ekspert zwiększa rozpoznawalność firmy i ma pozytywny wpływ na jej wizerunek.
Bądź widoczny tam, gdzie szukają klienci
Gdzie znajdziesz klientów na swoje usługi? W internecie! Korzystają oni z wyszukiwarek. Nie w każdym kraju najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google. Dlatego warto to sprawdzić. Pozycjonowanie strony wymaga znalezienia słów kluczowych, na które chcesz osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Następnie muszą wykazać się specjaliści SEO i przygotować dla Twojej strony skuteczną strategię. Kolejny krok to regularne działania mające na celu wzrost pozycji strony www.
Promocja firmy IT za granicą wymaga dobrego planu i regularnych działań. Musisz przygotować się na to, że efekty nie pojawią się od razu. To praca, która będzie wymagała zaangażowania nie tylko agencji, którym powierzysz marketing internetowy. Równie ważny jest wkład Twój i Twojego zespołu.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@altumcode